Η συμπλήρωση 200 ετών από την ιστορική Μάχη του Διρού αποτελεί το επίκεντρο των φετινών εορταστικών εκδηλώσεων που διοργανώνει ο Δήμος Ανατολικής Μάνης, αποτίοντας φόρο τιμής στις Μανιάτισσες που υπερασπίστηκαν τον τόπο τους.
Από τη Δευτέρα 22 έως και την Κυριακή 28 Ιουνίου, ο Πύργος Διρού θα φιλοξενήσει ένα πλούσιο πρόγραμμα ιστορικής μνήμης, υπενθυμίζοντας τον ηρωισμό των γυναικών που, με μοναδικό όπλο τα δρεπάνια του θερισμού, κατάφεραν να αποκρούσουν τον αήττητο μέχρι τότε στρατό του Ιμπραήμ Πασά το καλοκαίρι του 1826.
Ιστορικές αναδρομές και πολιτιστικές δράσεις στον Πύργο Διρού
Ο κύκλος των εκδηλώσεων ανοίγει στην κεντρική πλατεία του Πύργου Διρού το βράδυ της Δευτέρας με την προβολή ιστορικού ντοκιμαντέρ, ενώ την Τετάρτη τη σκυτάλη παίρνει μια ειδική εσπερίδα εστιασμένη στην απόβαση του Ιμπραήμ και την αντίσταση των ντόπιων, με τη συμμετοχή διακεκριμένων ερευνητών και ιστορικών.
Η εμβάθυνση στα γεγονότα της εποχής θα συνεχιστεί την Παρασκευή 26 Ιουνίου, όπου στον ίδιο χώρο θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση του ιστορικού μυθιστορήματος της Σταυρούλας Ζώρζου, το οποίο καταγράφει γλαφυρά τον αγώνα των γυναικών της Μάνης, με τη βραδιά να πλαισιώνεται από παραδοσιακά τραγούδια του τόπου.
Η εντυπωσιακή αναπαράσταση της μάχης και οι επίσημες τιμές
Το ιστορικό ενδιαφέρον κορυφώνεται το Σαββατοκύριακο, με το ακρογιάλι του Πύργου Διρού να μετατρέπεται το βράδυ του Σαββάτου σε ζωντανό σκηνικό. Τοπικοί σύλλογοι και φορείς θα αναπαραστήσουν την επική απόκρουση των τουρκοαιγυπτιακών δυνάμεων, σε ένα δρώμενο που θα συνοδευτεί από επιμνημόσυνη δέηση, παραδοσιακούς χορούς και βραβεύσεις αθλητών από τους τοπικούς σκοπευτικούς αγώνες.
Το πρωί της Κυριακής 28 Ιουνίου, οι καμπανοκρουσίες θα σημάνουν την έναρξη του επίσημου εορτασμού. Μετά την πανηγυρική δοξολογία στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου, χοροστατούντος του Μητροπολίτη Μάνης Χρυσοστόμου Γ’, οι παρευρισκόμενοι θα μεταβούν στο Ηρώο της πλατείας για την κατάθεση στεφάνων. Στις εκδηλώσεις της Κυριακής, τον πανηγυρικό της ημέρας θα εκφωνήσει η Υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνει ο Δήμαρχος Ανατολικής Μάνης Πέτρος Ανδρεάκος, επισφραγίζοντας ένα διήμερο γενικού σημαιοστολισμού, όπου η τοπική κοινωνία τιμά με υπερηφάνεια τους προγόνους της.











