Ένα αίτημα που επανέρχεται με ανανεωμένη επιτακτικότητα κυριαρχεί στη δημόσια συζήτηση της Τριφυλίας: η επαναφορά της διοικητικής, λειτουργικής και οικονομικής αυτοτέλειας του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας.
Αφορμή για την έξαρση του αιτήματος αποτελεί το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας που βρίσκεται σε διαβούλευση στη Βουλή και στο άρθρο 63 του οποίου προβλέπεται η «Επαναφορά διοικητικής και περιουσιακής αυτοτέλειας σε νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας» – χωρίς, ωστόσο, να συμπεριλαμβάνεται το νοσοκομείο της Κυπαρισσίας.
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο και γιατί αφορά την Τριφυλία
Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο με τίτλο «Σύσταση Ταμείου Καινοτομίας – Πρόσβαση των ασθενών σε νέα φάρμακα και θεραπείες – Βελτίωση των υπηρεσιών υγείας και άλλες διατάξεις» προβλέπει, μεταξύ άλλων, την κατάργηση του ενιαίου νομικού προσώπου του Γενικού Νοσοκομείου Αιτωλοακαρνανίας και τη μετατροπή των νοσηλευτικών μονάδων Αγρινίου και Μεσολογγίου σε αυτοτελή ΝΠΔΔ. Αντίστοιχα, τα νοσοκομεία Βέροιας και Νάουσας αποκτούν ξανά διοικητική ανεξαρτησία αφού διαλύεται το ενιαίο Γενικό Νοσοκομείο Ημαθίας.
Η κίνηση αυτή δεν πέρασε απαρατήρητη στην Τριφυλία, όπου εδώ και χρόνια εκκρεμεί το ίδιο αίτημα για το Νοσοκομείο Κυπαρισσίας, που σήμερα λειτουργεί ως αποκεντρωμένη οργανική μονάδα του Γενικού Νοσοκομείου Μεσσηνίας με έδρα την Καλαμάτα.
Ο Δήμαρχος Τριφυλίας παίρνει θέση
Ο Δήμαρχος Τριφυλίας Γεώργιος Λεβεντάκης δήλωσε ότι η δημοτική αρχή στέκεται πλάι στο σωματείο εργαζομένων της Νοσηλευτικής Μονάδας Κυπαρισσίας και ενώνει τη φωνή της με εκείνη των εργαζομένων.
«Το Νοσοκομείο Κυπαρισσίας αποτελεί πυλώνα του δημόσιου συστήματος υγείας για την Τριφυλία και την ευρύτερη περιοχή», τόνισε, επισημαίνοντας ότι εξυπηρετεί εκατοντάδες μόνιμους κατοίκους, αλλά και τουρίστες κατά τη θερινή περίοδο.
Η αντιπολίτευση ζητά τροπολογία
Με ιδιαίτερη ένταση τοποθετήθηκε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Τριφυλία Ενωμένοι», Άκης Κατρίτσης, ο οποίος κάλεσε τον Υπουργό Υγείας να προχωρήσει άμεσα σε τροπολογία που να συμπεριλαμβάνει και το Νοσοκομείο Κυπαρισσίας στο ίδιο καθεστώς αυτοτέλειας. «Τώρα είναι η ώρα. Όχι άλλη χαμένη ευκαιρία», δήλωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας παράλληλα ότι το αίτημα συνδέεται και με τη μνήμη του μεγάλου ευεργέτη του νοσοκομείου, Γεωργίου Θεμ. Αλεξόπουλου.
Ο ίδιος κάλεσε τη δημοτική αρχή, τους βουλευτές Μεσσηνίας και όλες τις παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου να παρέμβουν συντονισμένα στο Υπουργείο Υγείας και στο Γραφείο του Πρωθυπουργού.
Συμβούλιο Κοινότητας: «Η Τριφυλία δεν είναι δεύτερης ταχύτητας»
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Κυπαρισσίας, το οποίο με ανακοίνωσή του υπενθυμίζει ότι το Νοσοκομείο Κυπαρισσίας δεν είναι απλώς μια δημόσια δομή υγείας: είναι «βασικός πυλώνας ασφάλειας, κοινωνικής συνοχής και αξιοπρεπούς διαβίωσης» για την περιοχή, ενώ αποτελεί και ιστορικό κληροδότημα της οικογένειας Αλεξόπουλου.
Το Συμβούλιο καλεί Κυβέρνηση, βουλευτές, Περιφέρεια Πελοποννήσου, Δήμο Τριφυλίας και κοινωνικούς φορείς να ενώσουν δυνάμεις διεκδικώντας «την αυτονομία, τη βιωσιμότητα και την ουσιαστική ενίσχυση του Νοσοκομείου».
Ομοσπονδία Συλλόγων Τριφυλίας: Αδικία εις βάρος της περιοχής
Η Ομοσπονδία Συλλόγων Συνδέσμων Τριφυλίας επιχειρηματολόγησε και με γεωγραφικά δεδομένα: νοσοκομεία με πολύ μικρότερη απόσταση από τη νοσηλευτική μονάδα στην οποία υπάγονται αποκτούν αυτονομία, ενώ η Κυπαρισσία – που βρίσκεται μακριά τόσο από Καλαμάτα όσο και από Πύργο – παραμένει εκτός. «Οι ανάγκες είναι μεγάλες και δεν μπορούν να καλυφθούν από το Νοσοκομείο της Καλαμάτας, λόγω απόστασης και λόγω επειγόντων περιστατικών», αναφέρει η Ομοσπονδία, εκπροσωπώντας όλους τους συλλόγους της Τριφυλίας στην Αττική.
Το αίτημα συνοψίζεται σε τρία σημεία: αποδέσμευση από το Νοσοκομείο Καλαμάτας, στελέχωση με ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και επαναφορά της πλήρους αυτοτέλειας, όπως ίσχυε πριν από τη μνημονιακή περίοδο.











