Οριστικό τέλος στην είσπραξη των δημοτικών τελών μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος. Η αλλαγή, που ψηφίζεται σήμερα 26 Ιουνίου 2026, εντάχθηκε με νομοτεχνική βελτίωση στο νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Η συγκεκριμένη διάταξη δημιουργεί το απαραίτητο νομοθετικό έρεισμα προκειμένου να εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα που θα καθορίζει το νέο, ανεξάρτητο σύστημα πληρωμών. Σύμφωνα με τον υπουργό, η διαχρονική χρέωση των τελών μέσω των παρόχων ενέργειας αποτελούσε μόνιμη εστία τριβών ανάμεσα στους δήμους και τις εταιρείες προμήθειας.
Αν και το ακριβές μοντέλο είσπραξης δεν έχει οριστικοποιηθεί πλήρως, ο Θοδωρής Λιβάνιος απέκλεισε κατηγορηματικά την επιστροφή στο παλιό σύστημα είσπραξης με τον παραδοσιακό φάκελο. Η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην πλήρη αξιοποίηση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής, ενώ εξετάζεται ανοιχτά το ενδεχόμενο η διαδικασία να περάσει απευθείας στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).










