home design 800x400
ΦΟΔΣΑ ΤΕΧΑΝ banner 800x400
ΦΟΔΣΑ ΤΕΧΑΝ banner 1170x320

Βόρεια Κυνουρία: Νέες περιπατητικές διαδρομές σε Κάτω Βέρβενα και Ξηροπήγαδο

Συνέχεια στις κρυφές ομορφιές του περιπατητικού τουρισμού με δύο νέα μονοπάτια
Μονοπάτια Βόρεια Κυνουρία

Συνεχίζεται η ανάδειξη των δικτύων μονοπατιών του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας που αφορά τον περιπατητικό τουρισμό. Μετά το παράλιο Άστρος, ανακοινώθηκαν από τον δήμαρχο Γιώργο Καμπύλη δύο διαδρομές στα Κάτω Βέρβενα και το Ξηροπήγαδο που έχουν ενταχθεί στο Δίκτυο Μονοπατιών Δήμου Βόρειας Κυνουρίας.

Η διαδρομή των Κάτω Βερβένων έχει μήκος 9 χιλιόμετρα και χαρακτηρίζεται ως «Μέτριας» δυσκολίας. Η σήμανσή της, στο πρώτο κομμάτι που είναι κοινό με τη διαδρομή Κάτω Βέρβενα – Ξηροπήγαδο έχει γίνει με το σκίτσο του περιγράμματος των κορυφών του Πάρνωνα με μπλε χρώμα σε λευκό φόντο, ενώ το δεύτερο τμήμα της έχει γίνει με μπλε τρίγωνο σε λευκό χρώμα. Η αφετηρία της βρίσκεται στην περιοχή Παλιόχανο των Κάτω Βερβένων, όπου έχει τοποθετηθεί πληροφοριακή πινακίδα.

Από εκεί συνεχίζει ακολουθώντας κατεύθυνση Βόρεια, ανεβαίνοντας στις πλαγιές της Ζάβιτσας. Σε περίπου 3,5 χιλιόμετρα φτάνει στο μέγιστο υψόμετρο, 310μ. Στη συνέχεια η διαδρομή ακολουθεί ανηφορικούς αγροτικούς δρόμους προς το ξωκλήσι Άγιος Κωνσταντίνος στη Ζάβιτσα. Μετά τον Άγιο Κωνσταντίνο ακολουθεί κατηφορικό χωματόδρομο ως τις παρυφές του χωριού. Το τελευταίο χιλιόμετρο είναι σε μονοπάτι και καταλήγει στην αφετηρία, στην περιοχή Παλιόχανο. Η διαδρομή μπορεί να χαρακτηριστεί ως υψηλής αισθητικής και ιστορικής αξίας.

Μονοπάτια Βόρεια Κυνουρία

Συνεχίζοντας στο Ξηροπήγαδο ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί με μια δεύτερη διαδρομή μήκους 8 χιλιομέτρων η οποία χαρακτηρίζεται ως «Μέτριας» δυσκολίας. Η σήμανσή της έχει γίνει με μπλε τρίγωνο. Η αφετηρία της είναι στον κεντρικό δρόμο του χωριού όπου έχει τοποθετηθεί πληροφοριακή πινακίδα. Αρχικά ακολουθεί Βόρεια κατεύθυνση στον κεντρικό ασφαλτόδρομο.

Μετά από 850μ στρίβει Δυτικά σε ανηφορικό αγροτικό δρόμο ο οποίος οδηγεί στον παλιό μουλαρόδρομο προς την κορυφή της Ζάβιτσας. Σε περίπου 4,5 χιλιόμετρα από την αφετηρία φτάνει στο μέγιστο υψόμετρο, 480μ, και στη συνέχεια μέσω μονοπατιού και αγροτικών δρόμων επιστρέφει στο σημείο της αφετηρίας. Υπάρχει η δυνατότητα παράλειψης του πρώτου και του τελευταίου τμήματος της διαδρομής, εφόσον χρησιμοποιηθεί αυτοκίνητο για το πρώτο τμήμα της διαδρομής που περιλαμβάνει τον ασφαλτόδρομο.

Στην εκκίνηση της διαδρομής ο επισκέπτης θα συναντήσει πληροφοριακή πινακίδα με QRcode που τον οδηγεί στην εφαρμογή Wikiloc, όπου έχει «ανέβει» η διαδρομή και μπορεί να πλοηγηθεί για μεγαλύτερη ευκολία.