home design800Χ400

home design 1170Χ320

Το παιχνίδι του Αμερικάνου…

banner efxes anagn

Το χορευτικό ύφος του ζεϊμπέκικου κυριαρχείται σήμερα από τρεις τύπους χορευτών

|

Χρόνος ανάγνωσης

2 λεπτά

|

0 Σχόλια στο Το παιχνίδι του Αμερικάνου…
Νέα Υόρκη

Ο τύπος αυτός είναι εκείνος που σηκώνεται να χορέψει, χωρίς να έχει και μεγάλη αίσθηση των απαιτήσεων του χορού, ωστόσο μια αυτοπεποίθηση την έχει. Μπορεί το ζεϊμπέκικο να είναι αυτοσχεδιαστικός χορός, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει σε αυτό ρυθμός και μέτρο. Η άγνοια του μέτρου δεν είναι καθοριστική. Όμως βήματα και κινήσεις που δείχνουν και άγνοια της αίσθησης του ρυθμού, έχουν ως αποτέλεσμα την εικόνα ενός χορευτή που, κατά το κοινώς λεγόμενο, δεν γνωρίζει «που παν’ τα τέσσερα».

Φυσικά, τέτοιες περιπτώσεις υπήρχαν και στο παρελθόν, όταν η δυνατότητα δημόσιας επιτέλεσης του ζεϊμπέκικου ήταν η παραγγελιά είτε σε μαγαζί είτε στα πανηγύρια. Ωστόσο, ήταν περιορισμένες, καθώς εκείνος που θα έδινε παραγγελιά ήξερε ότι θα ζυγιαστεί στα μάτια μιας ορατής ή αόρατης κοινότητας. Εκτός αν είχε κανενός είδους «τρελόχαρτο», οπότε λίγο τον ένοιαζε.

Με το που επικράτησε το σύνθημα «όλοι στην πίστα», ο τύπος αυτός ξεθάρρεψε. Άρχισε να ανεβαίνει άνετα στην πίστα, χωρίς τον δισταγμό ότι η άγνοιά του θα είναι ζήτημα. Κι αν είχε και παρέα με λεφτά για λουλούδια και σαμπάνιες, γινόταν και ο πρώτος της πίστας άμα λάχει να ούμε.

Συνοδευτικά των ανωτέρω, αναρτώ στα σχόλια ένα Μονό Ζεϊμπέκικο του Κώστα Σκαρβέλη σε Μακάμ Ουσάκ. Η πρώτη ηχογράφηση του Μεσοπολέμου είναι με τη Ρίτα Αμπατζή. Καθώς το τραγούδι ανήκει στην κατηγορία των μουσικών διαμαντιών, έχει γνωρίσει πολλές και καλές επανεκτελέσεις.

Το παιχνίδι του Αμερικάνου

Όταν με δεις και το φορώ στραβά,

βρε, το καπέλο

να ξέρεις πως επέτυχε, όπλες,

το κόλπο όπου θέλω

Τρεις μέρες βασανίζομαι

με τον Αμερικάνο

για να του στήσω μηχανή, όπλες,

το κόλπο να του κάνω

Με τα λιμά τον έμπλεξα,

στο πόκερ, στην πασέντζα

κι όλο το χτένι δούλευε, ωχ αμάν,

στη ζούλα κι η σκαλέτα

Στον άσσο τρία μου ‘λεγε

και δέκα στο πεντάρι

και πάντα τέρτσος έβγαινε, όπλες,

όπου κι αν με ποντάρει

Μα το κορόιδο μπάνισε,

τον τύλιξα στα ζάρια

εκεί του τα καθάρισα, ωχ αμάν,

όλα του τα δολάρια.

Το ποιος θα βγει κερδισμένος, ο χρόνος θα το δείξει. Όπως και να έχει, η αλήθεια κρύβεται στο επιφώνημα της Αμπατζή: «ψοφάω για δολλάρια!»

Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε την πρωινή αλλαγή στην ηγεσία της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με το «φαινόμενο» Κασσελάκη!

Μέτοικος

Σχόλια

newsletter banner anagnostis