home design 800x400
home design 1170Χ320
ΦΟΔΣΑ ΤΕΧΑΝ banner 800x400
ΦΟΔΣΑ ΤΕΧΑΝ banner 1170x320

Ένα πείραμα που πέτυχε στη Μικρή Επίδαυρο

|

Χρόνος ανάγνωσης

3 λεπτά

|

0 Σχόλια στο Ένα πείραμα που πέτυχε στη Μικρή Επίδαυρο

Ζεστό παρατεταμένο χειροκρότημα από τους θεατές απέσπασε η χθεσινή παράσταση που ντεμπουτάρισε στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου. Ένα σύγχρονο έργο με χαρακτηριστικά τραγωδίας που κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον του θεατή. Ένα πείραμα που πέτυχε, με τις «Τραχίνιες» να μετακομίζουν στο «Σπίτι με τα φίδια» δίνοντας μία άλλη οπτική στο μύθο του Σοφοκλή.

Το πρώτο από τα τέσσερα νέα έργα σε παραγγελία του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, που ανοίγει τον Κύκλο «Contemporary Ancients», άρεσε στο κοινό που το παρακολούθησε το βράδυ της Παρασκευής 10 Ιουλίου, που μάλιστα χειροκρότησε στο τέλος για 5 λεπτά.

Η παράσταση δόθηκε με αυστηρά μέτρα για τον κορωνοϊό και τους θεατές να φορούν μάσκες, σύμφωνα με το υγιειονομικο πρωτόκολλο.

Φωτογραφία: anagnostis

Το έργο

Το έργο είναι μια απόπειρα μεταφοράς της υπόθεσης μιας αρχαίας τραγωδίας στο σήμερα και πρόκειται για δημιουργία του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη υπό τον τίτλο «Το σπίτι με τα φίδια» βασισμένο στις «Τραχίνιες» του Σοφοκλή.

Οι «Τραχίνιες» (457-430 π.Χ.) είναι ένα από τα πιο παραγνωρισμένα έργα του Σοφοκλή, που αφηγείται την επιστροφή του Ηρακλή στην πατρίδα του. Μαζί του φέρνει αιχμάλωτη τη νεαρή Ιόλη. Η Δηιάνειρα, προσπαθώντας να ξανακερδίσει το ενδιαφέρον του, του δωρίζει  έναν χιτώνα ποτισμένο με το αίμα του Κενταύρου Νέσσου. Ωστόσο, το αίμα δε λειτουργεί ως ερωτικό φίλτρο, όπως πίστευε, αλλά ως δηλητήριο. Ο φριχτός θάνατος του Ηρακλή επιβεβαιώνει τους παλιούς χρησμούς, ενώ η Δηιάνειρα, με τη σειρά της, δίνει τέλος στη ζωή της.

Ο τραγικός αυτός μύθος αποτελεί τη βάση του έργου που πρωτοπαρουσιάστηκε χθες στη Μικρή Επίδαυρο. Ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης τοποθετεί τη δράση του έργου και πάλι στην Τραχίνα, που τώρα είναι μια μικρή επαρχιακή πόλη της Φθιώτιδας, στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Σε αυτή την  αναπάντεχη, εξαιρετικά σύγχρονη οπτική του μύθου, ο Ηρακλής, έχοντας επιβληθεί με το εργοστάσιό του στην πατρίδα της Ιόλης, την έχει στείλει να μείνει στο σπίτι του, με τον γιο του, Ύλλο, και τη σύζυγό του, Διάνα. Η υπηρέτρια Νάγια αποκαλύπτει στη Διάνα το σχέδιο του Ηρακλή να ζήσει μαζί με την Ιόλη σε μία φάρμα στην Εύβοια. Επί σκηνής σταθερά δύο Τραχίνιες, φαντάσματα που βλέπει μόνο η Διάνα.

«Στο Σπίτι με τα φίδια γοητεύει η μαεστρία με την οποία ο συγγραφέας χειρίζεται το κωμικό στοιχείο, ως εργαλείο που φωτίζει και εντείνει το τραγικό. Μάλιστα, μας οδηγεί εκεί, στο τραγικό και επικό, μέσω μιας άμεσης και ρεαλιστικής βάσης διαλόγων και δράσης» σημειώνει χαρακτηριστικά η σκηνοθέτιδα της παράστασης Ελένη Σκότη.

Φωτογραφία: anagnostis

Οι συντελεστές

Η Ελένη Σκότη, που υπογράφει τη σκηνοθεσία της παράστασης, αναλαμβάνει να ζωντανέψει το έργο επί σκηνής, με την ιδιαίτερα ρεαλιστική ματιά της, έχοντας μαζί της έναν εξαιρετικό θίασο. Η Αλεξία Καλτσίκη ερμηνεύει τη αιώνια ερωτευμένη με τον σύζυγό της Διάνα, ο Μιχάλης Ταμπακάκης τον αποστασιοποιημένο γιο Ύλλο, η Μάρω Παπαδοπούλου την οικονόμο του σπιτιού Νάγια που αποφεύγει να θίξει καταστάσεις και οι Ράνια Οικονομίδου και Αριέττα Μουτούση τις πανταχού παρούσες Τραχίνιες. Το μόνο πρόσωπο που επιχειρεί να πάει ενάντια στα φαντάσματα και τα φίδια του σπιτιού να δώσει μία λύση, είναι η ευθύς και ειλικρινής νεαρή Ιόλη, που ερμηνεύει η Ηρώ Πεκτέση.

Το έργο κυκλοφορεί από τη νέα θεατρική σειρά του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου σε συνεργασία με τις εκδόσεις Νεφέλη, στα βιβλιοπωλεία και τα πωλητήρια του Φεστιβάλ.

Σχόλια

alexandrion carpathian 300x300cm(13.2.24)
coffee berry
ΛΟΓΟΣ
newsletter banner anagnostis